SEO

Een goede website is een goed begin.
Zorg dat jouw website iets oplevert!

Tussentijdse rapportage

Hier vertellen wij welke parameters Google hanteert om gebruikers de beste resultaten te kunnen tonen en hoe deze beïnvloed kunnen worden.

Bezochte pagina’s 

Bij paginaweergaven kun je zien hoe vaak welke pagina bezocht is door bezoekers. Je wilt natuurlijk dat bezoekers niet slechts één pagina bekijken om daarna de website weer te verlaten. Dat betekent dat je interessante informatie moet bieden en de bezoekers ook simpel de weg moet wijzen naar andere pagina’s.

Gebruikers

Een gebruiker is iemand die in een bepaalde periode jouw website heeft bezocht. Bij gebruikers kijkt Google naar of iemand doorklikt op de website en naar de bezoekduur.

Bouncepercentage

Met bouncepercentage wordt het percentage bezoekers bedoeld die na het bekijken van één pagina direct de website verlaten. Google ziet dit als kenmerk dat mensen niet gevonden hebben wat zij zochten. Dat heeft een negatief gevolg op de ranking. Het bouncepercentage kun je verlagen door relevante informatie te plaatsen en interne linken te gebruiken, zodat bezoekers doorklikken op de website. Ook kunnen er meer call-to-actions worden toegevoegd op de pagina’s,  zodat de bezoeker uitgenodigd wordt om naar een volgende pagina te klikken.

Een hoog bouncepercentage is gebruikelijk als jouw site uit maar één pagina bestaat, zoals een blog. Of als je andere soorten inhoud aanbiedt waarvoor je sessies van één pagina zou verwachten.

Gemiddelde sessieduur

De sessieduur laat zien hoe lang een bezoeker zich gemiddeld op jouw website bevindt. Hoe langer mensen op jouw website zitten, hoe beter. Ze kunnen dan blijkbaar genoeg relevante informatie vinden. Dit draagt bij aan de ranking in Google.

Gebruikers per medium

In dit overzicht is te zien waar hoe gebruikers op jouw website terecht komen. Organisch zoekverkeer zijn bezoekers die via Google komen, refferral is zoekverkeer die vanuit een verwijzend medium komen, bijvoorbeeld via een andere website. None geeft aan dat dit zoekverkeer niet te traceren is. 

Interne zoekopdrachten op site 

Als er binnen jouw website een zoekfunctie is, kun je zien welke zoekwoorden de bezoeker ingevuld heeft via Site Search. Met Site Search krijg je inzicht in hoeverre bezoekers gebruik gemaakt hebben van de zoekfunctie op jouw website, welke zoektermen ze hebben ingevoerd en of de zoekresultaten tot een diepgaandere interactie met jouw website hebben geleid. Als je deze interne zoekopdrachten weet, kun je zien met welke intentie een bezoeker naar jouw website komt. Je kunt hieruit bijvoorbeeld afleiden dat er meer informatie nodig is over bepaalde onderwerpen. Als je hierop inspeelt, zal de bezoeker eerder vinden wat hij zoekt. Dit neemt Google mee als positieve rankingfactor.

Heb je vragen of opmerkingen? Wij helpen je graag verder!

Rhode Vreeswijk, online marketeer

RHODÉ VREESWIJK
Online Marketeer

"Wij helpen je bij het beïnvloeden van de parameters van Google. "


Contact ››

Meer marketing:

Scroll naar boven