SEO

Een goede website is een goed begin.
Zorg dat jouw website iets oplevert!

Tussentijdse rapportage

Je hebt een rapportage ontvangen van de resultaten van jouw website. Omdat de rapportage nogal wat ingewikkelde termen bevat geven wij je graag een uitleg. 

Gebruikers

Gebruikers zijn het aantal unieke bezoekers die in een bepaalde periode minimaal één keer uw website hebben bezocht. 

Nieuwe gebruikers

Nieuwe gebruikers zijn het aantal gebruikers wat de website in de geselecteerde periode nog niet eerder heeft bezocht. Google Analytics meet dit aan de hand van cookies. Wanneer een cookie nog niet bekend is zal Google Analytics deze bezoeker aanmerken als een nieuwe bezoeker. Let op: wanneer een gebruiker de cookies verwijderd zal deze als nieuwe gebruikers gemeten worden. De cookies vervallen standaard na 26 maanden.

Gemiddelde sessieduur

De gemiddelde sessieduur laat zien hoe lang een bezoeker zich gemiddeld op jouw website bevindt. Hoe langer mensen op jouw website zitten, hoe beter. Ze kunnen dan blijkbaar genoeg relevante informatie vinden. Dit draagt bij aan de ranking in Google.

Bouncepercentage

Een bounce is een sessie waarbij slechts één pagina van je site wordt geladen. Dit gebeurd wanneer een gebruiker één pagina op je website opent en vervolgens de website verlaat zonder interactie op de pagina.

Het bouncepercentage is het aantal sessies waarbij één pagina wordt geladen, gedeeld door alle sessies, of het percentage van alle sessies op uw site waarbij gebruikers slechts één pagina hebben bekeken en de website zonder verdere interactie hebben verlaten.

Is het bouncepercentage hoog? Dan is nader onderzoek nodig. In sommige gevallen is een hoog bouncepercentage te verklaren. Bijvoorbeeld bij een blog of wanneer een website maar uit 1 pagina bestaat. In andere gevallen is het raadzaam om te kijken of pagina's geoptimaliseerd kunnen worden met relevantere informatie.

Behaalde doelen

Behaalde doelen geven aan hoe vaak een actie is voltooid door een bezoeker. Denk hierbij aan het invullen van een formulier, het aanvragen van een offerte of het downloaden van een document. 

Paginaweergaven

Bij paginaweergaven kun je zien hoe vaak welke pagina bezocht is door bezoekers. Herhaalde weergaven worden hier ook meegeteld.

Gebruikers per medium

In dit overzicht is te zien hoe gebruikers op jouw website terechtkomen. Organisch zoekverkeer zijn bezoekers die via onbetaalde zoekresultaten komen, refferral is zoekverkeer die vanuit een verwijzend medium komen, bijvoorbeeld via een andere website. None geeft aan dat dit zoekverkeer niet te traceren is. 

Heb je vragen? Wij helpen je graag verder!

Rhode Vreeswijk, online marketeer

RHODÉ VREESWIJK
Online Marketeer

"Wij helpen je bij het beïnvloeden van de parameters van Google. "


Contact ››

Meer marketing:

Scroll naar boven