Sluit navigatie

Webapp en mobiele vriendelijkheid (mobile friendly)

02 apr

Ik heb een webapp, is mijn website nu mobielvriendelijk?

Een webapp is ervoor om te zorgen dat een website ook op een mobiele telefoon goed te lezen is. De pagina waar de webapp voor staat is dan mobiel leesbaar. Een webapp is handig, want als een gebruiker dan op je website landt, ziet hij direct het belangrijkste over jouw bedrijf op zijn mobiele scherm. Met één klik op het telefoontje kan hij je bellen. Er is echter een grote maar...

Webapp voor één pagina niet meer voldoende
Ja, je hebt het goed gelezen. Het gaat hier over één pagina. Namelijk de pagina waar de webapp voor staat, veelal de hoofdpagina. Dat brengt ons precies bij het probleem. Google kijkt naar iedere pagina van de website. Een webapp alleen is niet voldoende voor de nieuwe update vanuit Google op 21 april 2015. Google is steeds bezig om iedere gebruiker precies te geven wat hij of zij zoekt. De mobiele bruikbaarheid als nieuwe ranking factor is een belangrijke ontwikkeling die invloed gaat hebben op de Google page rank van je website.


Google pagerank en webapp
Als we kijken naar de nieuwe ranking factor, namelijk de mobiele bruikbaarheid van je website, dan is een webapp alleen niet voldoende. De webapp is gericht op contact maken en niet op het verkrijgen van bezoekers. De meeste content staat op de “gewone” pagina’s van jouw website en die zijn niet mobielvriendelijk! Als maar één pagina van de hele website het mobielvriendelijke label krijgt van Google en de rest niet, dan vraagt dit om een oplossing. Een oplossing die positief is voor in de eerste plaats de mobiele gebruikers en in de tweede plaats voor Google page rank. Beide partijen stellen een gebruiksvriendelijke website op prijs.

Wat wil Google?
Google beveelt aan om een responsive site te gebruiken. Wat is een responsive site? Dit houdt in dat je website altijd goed leesbaar is. Dit geldt voor mobiele gebruikers, tabletgebruikers en laptop/computer gebruikers. De website schaalt mee met de grootte van het beeldscherm van de gebruiker. Daarbij blijft de website goed leesbaar en bruikbaar. Als je een responsive site hebt dan blijft de URL en de HTML-code hetzelfde. Vandaar dat Google het gebruik van een responsive site aanbeveelt en dus binnenkort ook beloond!

Dè oplossing voor vandaag en morgen!
Wil je duurzaam bouwen aan je Google pagerank? Zorg er dan voor dat je een responsive site hebt. De Werkende Website biedt de ONE aan: de alles-in-een website, speciaal ontwikkeld voor onze klanten uit het MKB. Continue zijn we bezig om de ONE te updaten, waardoor onze klanten niet achter dit soort feiten aan blijven lopen. Ook voor deze verandering, namelijk de mobiele bruikbaarheid als ranking factor, is de Werkende Website ONE bij uitstek geschikt.

Wilt u weten wat we voor u kunnen betekenen qua mobiele bruikbaarheid van de website? Neem contact met ons op. Samen vinden we de oplossing!

Rhodé en Petra
SEO-specialisten
de Werkende Website

 

Labels
SEO
Webapp

« Terug

Scroll naar boven