De sfeer bij de klant bepaalt het design van de site

dWW_Thema2_Blog2Foto1.jpg03 jun

Er is een nieuwe website in de maak. Nieuwsgierig en misschien wat ongeduldig wacht je op het verdere design. Zou het aansluiten bij de sfeer van het bedrijf? Ontwerp en huisstijl zijn van grote waarde voor het succes van een website. Voor een goed draaiende site is weliswaar een ‘globale structuur’ nodig, toch weet de Werkende Website iedere nieuwe website een eigen, uniek karakter te geven. Niet alleen met handige trucs, maar vooral met zoveel mogelijk creativiteit.

Sfeer vang je met creativiteit

De creativiteit van de Werkende Website laat zich leiden – niet temmen, door de sfeer waarin de klant leeft. Is dat een formele, of juist informele sfeer? Gericht op de lokale of internationale markt? Zelfgebakken koekjes bij de koffie, of misschien meer van een chique entourage? De zogenoemde huisstijl wordt hierop afgestemd, en indien gewenst, wordt ook een (nieuw) logo ontworpen. Onze designers beschikken over up-to-date kennis en inspireren elkaar maandelijks tijdens meetings, waar ze alle nieuwigheidjes en de laatste trends uitwisselen.

Sneak peek via de browser

En tussen deze creatieve fase, het design, en de technische fase in, krijgt de klant een eerste sneak peek. Eigenlijk is het veel meer dan dat, want de ‘proefsite’ is als echte homepage te openen in de browser. En omdat het altijd checkbaar moet zijn of de site ook mooi weergeeft op een smartphone of tablet, kunnen onze klanten ook daar een kritische blik op werpen. We vullen de website pas met content als de klant akkoord is met het design. Wat bij de sneak peak niet bevalt, of anders lijkt te kunnen, wordt door de Werkende Website aangepast.

Wat kost een Werkende Website?

Veelgehoorde vraag: ‘Kan dit?’

Hierna wordt backstage dus flink gewerkt aan de nieuwe website. Onzichtbaar verbeteren kun je het noemen. We verbeteren net zolang tot de klant tevreden is. De Werkende Website denkt zo goed mogelijk mee, niet alleen over het ontwerp, maar vooral ook over de technische kant. Want wat er mooi uitziet, moet ook maar net kunnen. Maar we proberen veel. Designers en webcreators werken hard en vooral samen om het allermooiste eindresultaat te leveren. Veelgehoorde vraag hier is dan ook: ‘Kan dit?’

Niks standaard of ingewikkeld, maar gewoon goed

Het ontwerp en de techniek van een website zijn weliswaar vaak volgens een standaard, maar wij leveren allesbehalve standaard werk. Het laatste wat een klant nodig heeft is een saaie, standaard site, of juist een te ingewikkelde. Het draait om inleven en aansluiten, en vooral toegankelijk zijn. Daarom blijft de Werkende Website altijd zo dicht mogelijk bij dat wat de klant voor ogen heeft. En vooral blijven we onszelf: een positieve club met een oprechte passie voor het maken van werkende websites.

Wat kost een Werkende Website?

Labels
Algemeen nieuws
Websitecreatie van A tot Z

« Terug

Scroll naar boven