« Terug

Restaurant Misverstand: Een bijzondere samenwerking

Kookbox-tekst-met-Ron-esb-HEADER.jpg16 sep

Iedere maandagavond zendt SBS6 de prachtige serie Restaurant Misverstand uit. Hierin volgen we 9 mensen met dementie die tijdelijk als restaurantmedewerker aan het werk gaan, onder de bezielende leiding van chef-kok Ron Blaauw.

In het programma gaan zij samen aan de slag om mooie recepten te maken én te serveren. Drie van deze recepten kun je nu ook zelf thuis maken met de Restaurant Misverstand Kookbox. Van iedere Kookbox gaat 10 euro naar Alzheimer Nederland. De kookbox is ontwikkeld in samenwerking met de Sligro Horeca Groothandel.

Snel schakelen

De Werkende Website heeft samen met Dinerbox de website gerealiseerd. “We moesten snel schakelen.”, zo vertelt David Kok, commercieel directeur van Dinerbox. “Last minute werd het idee van de Kookbox aan het format toegevoegd en wij werden door I Care Producties gevraagd om dit te faciliteren. Naast de kwalitatieve, verse producten en het logistieke proces, komt er ook aan de voorkant van het proces veel kijken. Er moest een soepele webshop - inclusief de hele afhandeling - binnen twee weken operationeel zijn(!) Dan is goed partnership een absolute vereiste! Omdat de corona crisis grote impact heeft op een deel van onze bedrijfsactiviteiten - wij leveren met Lunchtafel.nu voornamelijk aan bedrijfscatering - pakten we deze kans met onze partners uiteraard met beide handen aan!”

Schaalbare oplossing

Het idee is dat er naar aanleiding van de uitzendingen, en een ondersteunende marketing campagne vanuit Alzheimer Nederland, conversie plaatsvindt op de website. Arjan Roosenburg van de Werkende Website licht toe: “De grote uitdaging is dat je niet precies weet hoe groot of hoe klein de stroom met bezoekers wordt.

Je moet een oplossing realiseren die niet te kostbaar is voor 100 bestellingen, maar ook zonder problemen kan opschalen naar 10.000 bestellingen en een paar duizend bezoekers.
- Arjan Roosenburg, de Werkende Website

Zeker rond uitzendingen kunnen er pieken ontstaan en die moet je kunnen opvangen. Om diezelfde reden moet het een geïntegreerde oplossing zijn, inclusief een koppeling met het administratieve en logistieke systeem. De Werkende Website behoort sinds 2014 tot de meest toonaangevende Shopify experts in Nederland. Shopify geeft als SaaS-oplossing veel schaalbare mogelijkheden. Natuurlijk is het mogelijk om een complete webshop te maken, maar dan is twee weken een risicovolle uitdaging om alles in orde te maken. Voor deze actie van de Kookbox hebben we gekozen om in het platform van de Werkende Website een Shopify buy button te integreren. Met een buy button integreer je als het ware een klein stukje webshop binnen de website. De buy button is vervolgens gekoppeld aan het kassa- en administratiesysteem van Shopify. Door de open structuur van Shopify is het ook mogelijk om daarbinnen weer allerhande tools te koppelen om de administratie en logistiek goed te laten verlopen en te automatiseren.”

Ron-Blaauw-met-3-gerechten-RESTAURANT-MISVERSTAND.png


Flexibele koppeling met ReflexSystems

Voor de administratie en het logistieke proces maakt Dinerbox.nu gebruik van de oplossing van ReflexSystems. ReflexSystems is toonaangevende marktleider in hardware en software oplossingen voor de foodindustrie met een continue focus op gebruiksgemak. Vanuit de ambitie om veelvoorkomende processen voor hun klanten te automatiseren is een partnership aangegaan met de Werkende Website. ReflexSystems ontwikkelde vanuit hun bestaande ERP systeem een koppeling met Shopify. Deze koppeling zorgt ervoor dat artikelen, klanten en orders direct in het ERP systeem van ReflexSystems worden ingeschoten en klaar zijn voor de gebruikelijke administratieve en logistieke verwerking.

Flyer-Restaurant-Misverstand.png


Positieve resultaten

De gehele oplossing die binnen twee weken is ontwikkeld is al met al een hele puzzel. David is enthousiast over de eerste resultaten. “Het is voor ons erg interessant om als spil binnen deze campagne te functioneren. De slimme samenwerking tussen de diverse oplossingen en een proactieve benadering tussen de partners hebben dit mogelijk gemaakt. We zijn afhankelijk van elkaar, maar iedereen is erg betrokken om deze actie te laten slagen. De eerste 500 Kookboxen zijn inmiddels een feit en daar ben ik erg tevreden over!”

"De eerste 500 Kookboxen zijn inmiddels een feit en daar ben ik erg tevreden over!"
- David Kok, Dinerbox.nu

Bestel ook de Kookbox

- 10 euro gaat naar Alzheimer Nederland


« Terug

Scroll naar boven