« Terug

Ik wil de aandacht!

Quote-Arjan.jpg01 jan

“Ik wil de aandacht!” Wie hoor je dat hardop zeggen? Wie doet hier zijn best voor, zonder vervelend te zijn? Het is de kern van marketing, ook op het web. Zorg dat je de aandacht krijgt, vertel je boodschap en verkoop jezelf, je producten en/of diensten. That's all.

Optimistisch ondernemen

Het is alweer 15 jaar geleden dat ik, direct na mijn studie, samen met Marinus Vlot ons reclamebureau PromoVisique startte. Een hoop illusies armer, een crisis verder en veel ervaring rijker, zijn we - samen met Jan van der Kaaij - 5 jaar geleden de Werkende Website gestart. Vandaag zie ik mijzelf als trotse mede-eigenaar van de twee leukste bedrijven ter wereld! Ik heb veel lol met medewerkers en klanten en ben erg tevreden over de resultaten. Ik wil zoveel mogelijk positiviteit met anderen delen in persoonlijke gesprekken en via social media. Dit lijkt af en toe behoorlijk op werken en is niet altijd even gemakkelijk, maar ik doe mijn best.

Het is zo simpel

Na al die jaren heb ik een redelijk netwerk opgebouwd. Ik spreek veel positieve klanten en ondernemers die allemaal vooruit willen en ik doe mijn uiterste best om daar een positieve bijdrage aan te leveren. Marketing is niet zo eenvoudig, maar de essentie wel. Zorg dat je de aandacht krijgt en verkoop jezelf, je producten en/of je diensten!

"Zorg dat je de aandacht
krijgt en verkoop jezelf!"

No guts, no glory

Om de aandacht te krijgen moet je in de eerste plaats lef hebben. Je moet onderscheidend durven zijn, maar vanzelfsprekend dichtbij jezelf blijven. Mijn rol is om de klant te triggeren de juiste keuzes te maken. De meesten hebben bij binnenkomst een veel te groot verhaal, wat bijna onmogelijk goed te verkopen is. Continu ‘nee’ zeggen tegen allerlei briljante ingevingen is heel erg lastig. Ik heb als buitenstaander makkelijker praten, maar dan nog.

Hallo?

Het valt mij op hoe weinig ik te zien krijg van de enthousiaste mensen die ik heb ontmoet. Social media is gratis mensen! De beste mensen zijn vaak hard aan het werk en gunnen zichzelf niet de tijd om aan klanten en potentiële klanten te vertellen waarom ze iedere ochtend opstaan om te doen wat ze het allerliefst doen; werken. Waarom niet? Weten ze het zelf niet? Zien ze de kansen onvoldoende? Is het lastig om dit te communiceren? Wanneer ik ze spreek zijn de meeste bescheiden. De sluimerende wens om hier iets aan te doen is vaak al jaren weggeëbd. De lol van reclame en marketing is in veel gevallen ver te zoeken en wordt gezien als iets wat tijd, geld en energie kost. Ik spreek ze geregeld en er is hoop!

"Continu ‘nee’ zeggen tegen allerlei
briljante ingevingen is heel erg lastig."

Herrie maken

De komende tijd ga ik, samen met mijn collega’s, mij flink inspannen om mensen en bedrijven in hun kracht te zetten en marketing weer super leuk voor ze te maken. Samen met enthousiaste mensen, goede ideeën en een klein schopje onder "den bibs" komen we vast een heel eind. We gaan in ieder geval flink herrie maken en de aandacht trekken. Voor onszelf en voor onze klanten. Wordt vervolgd.

Wil je op de hoogte gehouden worden van onze bruisende plannen?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief (Dit is ook gratis)

ARJAN ROOSENBURG
creatieve piloot

TIP: Volg mij ook op Instagram (klik)
Credits fotografie en tekstcorrectie: Wendy en Julia

« Terug

Scroll naar boven