« Terug

Mike Sier trekt zijn jas uit

Mike-Sier.jpg03 jan

Er kloppen veel fantastische ondernemers bij ons aan voor een nieuwe website. Iedere ondernemer heeft zijn of haar eigen business, stijl en aanpak. De identiteit van de ondernemer is vaak de basis van de website, de vormgeving en de invulling hiervan. Toch loopt het ook weleens anders.

Keuzes maken

Tijdens een brainstormsessie komt het regelmatig voor dat er nieuwe invalshoeken ontstaan. Deels omdat wij blanco naar het bedrijf en de ondernemer kijken, maar ook omdat wij de ondernemer uitdagen scherp naar zichzelf te kijken met het doel zich beter te profileren. Dit is een erg interessant proces. We stimuleren de ondernemer altijd om keuzes te maken. Dit zorgt voor meer focus op hoofdzaken, filtert de ruis en relativeert de bijzaken. Dit geeft enerzijds rust en anderzijds energie in de juiste richting. Daarbij vraagt het soms om meer dan alleen maar een nieuw website.

De ontmoeting

Zo ontmoet ik Mike Sier, een expert in sales management. Hij verkoopt zichzelf onder de noemer Norebo Salesmanagement Support. Het gesprek start prettig en sluit aan op zijn verhaal, stijl en aanpak. Hij heeft alles meer dan keurig op orde; een mooi logo, brochure, website, video, extra tools en een goed verhaal. Gedurende het gesprek worden we wat informeler. We hebben het over onze privesituaties, onze passies en hoe we ooit zijn gestart als ondernemer.

De echte Mike Sier

Vervolgens merk ik bij Mike een grote betrokkenheid bij zijn netwerk. Stuk voor stuk vrienden zo lijkt het. Omdat ik goede referenties belangrijk vind, als bewijs van een goed verhaal, ben ik hier erg enthousiast over. Toch merk ik enige terughoudendheid wanneer ik hierop doorvraag. "Ik sta met m'n voeten in de klei met mijn relaties. Voor mij geldt puur het resultaat! Wat moet ik aan ze vragen? Waarom?", zo vraagt Mike. "Ik heb het gevoel dat het merk "Mike Sier" een stuk sterker is dan jouw Norebo jas", zeg ik. "Stop met verstoppen en sloop alle ruis eruit. Hierdoor kunnen potentiële klanten Mike Sier sneller en beter leren kennen!" 

"Stop met verstoppen en sloop alle ruis eruit."

Een nieuw merk

Na een paar dagen is Mike overtuigd en zijn we samen gaan bouwen aan een personal brand: MIKE SIER - sales business expert. Tot Mike's grote verrassing kreeg hij een bevestiging op deze stap van al zijn zakelijke relaties. Vanuit de referenties die zij hebben gegeven, zijn we in staat geweest een sterke propositie neer te zetten. Een nieuw merk, nieuw beeldmateriaal en een nieuwe website. Deze nieuwe jas past Mike niet, dat is hij!

Artikel door Arjan Roosenburg, creatieve piloot

« Terug

Scroll naar boven